Skip to content

Slow.

18 mars 2010

Ikväll var en sådan kväll då jag någonstans halvvägs hemma saktade in farten och höll hastighetsgränserna med marginal. Stannade i korsningen och släppte förbi bilar jag skulle hunnit ut framför. Vid rondellen strax innan jag var hemma tryckte jag ner kopplingen och lät bilen rulla mjukt in i kurvan. Sedan tog jag ett lugnt och fint extra varv innan jag körde vidare. När jag parkerat satt jag kvar i bilen en lång stund.

Och sjöng. Med hjärta, röst och  minne.

2 kommentarer leave one →
  1. 22 mars 2010 16:17

    Att ta det lugnt är en konst.

Kommentera

