Skip to content

Den vilda bebin.

30 november 2009

Den vilda bebin var i sitt esse igår. Att manövrera ett 600 kilos egensinnigt feministsto kräver sin ryttare.

Jag har ont i hela kroppen. Värst är det i armhålorna och bröstmuskulaturen. När 600 kilo egensinnigt feministsto viftar med framhovarna långt över ens ansikte kan man lätt se framför sig hur både en och två muskler övertänjs när man försöker få alla fyra hovar att ha markkontakt igen.

Magmusklerna gråter. Höftböjarmusklerna också.

Men jag sträckte mig i alla fall inte i ryggen när vi for runt som Draktämjaren och hennes Drake i manegen.

Yr i mössan personifierad. Fart och fläkt, fattas bara annat.

2 kommentarer leave one →
  1. 01 december 2009 9:23

    Jag får upp pulsen bara att läsa om era drakfärder. Vilka intensiva dagar du upplever just nu, först jobb, sen globen och sen explosioner på en hästdrake.

    • 01 december 2009 10:43

      Ja, det är inte utan att jag känner av att jag lever. 🙂

Kommentera

