Skip to content

En uppriktig ursäkt.

24 november 2009

Kära fru Mastercard!

Jag vill uppriktigt be om ursäkt för allt jag utsatt Dig för i den närmast föregående tiden. Sådan stress – sådan belastning – är inte rimligt att lägga på en stackars ensam kugge i maskineriet. Vi ska vara ett team, Du ska inte behöva känna att Du bär världen på Dina axlar. Att vi förhandlat bort Din rätt till tillägg för obekväm arbetstid innebär inte att Du ska behöva uppleva att Du är överutnyttjad. Om jag har gått över gränsen så ber jag innerligt om Din förlåtelse. Min ärliga ambition är att Du i framtiden ska få betydligt rimligare arbetsförhållanden.

Samtidigt vill jag understryka att jag uppskattar att Du funnits där vid min sida i denna konsumtionskrävande tid. Du har presterat på toppen av Din kapacitet och det har inte gått obemärkt förbi. Jag hoppas snart kunna kompensera Dig för allt Ditt slit och merarbete. Men det får vänta ett tag, jag måste betala min kreditkortsräkning först. Om jag kan.

Högaktningsfullt

Lilling.

No comments yet

Kommentera

