Skip to content

Mitt liv som propeller.

04 november 2009

Förlamande trötthet. Slappa handleder. Ögonen som små smala streck. Det kostar på att känna oro. Bekymra sig över sin Sknorpa som härjar i sin nya box. Kom hem sent igår, snavade i säng. Somnade men vaknade flera timmar innan tidningsbudet kom. Höger sida i madrassen. Ryggläge. Vänster sida i madrassen. Höger. Vika kudden. Vända kudden. Slänga ut ena armen på den andra sänghalvan som är så tom, så tom. Krypa ihop under täcket och försöka betvinga aktiviteten bakom pannan.

Många timmar senare, när klockan slagit sju och jag kommit till jobbet, det efterlängtade sms:et som berättar att lugnet sänkt sig över Sknorpis box. Trots tröttheten kunde jag plötsligt hissa upp pannan och slappna av i käkarna. Som ny.

* * *

Tänk att en lägenhet kan kännas mer öde när man är ensam och inte väntar på någon än när man vet att man snart kommer att höra nyckeln i låset. Jag är lika många i vår lägenhet ikväll som jag var i måndags. Men idag känns den så tom.

Tjänsteresor borde förbjudas.

* * *

Av alla förändringar jag gör eller funderar på att göra är det hittills bara en som fått mig att akut-ändra mig om klokheten i mitt tilltag. Bytet av bensinstation från Preem till Statoil. När jag insåg att också den andra Statoilmacken jag besökte var trasig och den gula lampan som varnar för att bensinen är på upphällningen ilsket lös från instrumentbrädan, då ville jag ge upp. Kasta in handuken. Be Preem om förlåtelse och lova evig trohet.

Men jag tog mig samman, körde långt till tredje och sista macken och blev där rikligen belönad. Förändringen kvarstår.

No comments yet

Kommentera

