Skip to content

Änglar och Tarantino.

16 oktober 2009

Änglar finns. Ombordansvariga på X2000 lät mig åka med till Uppsala fast man inte får egentligen. Nu slipper jag komma till Moa med andan i halsen,

Jag är redan så nervös att hjärtat pickar. Vad ska vi hitta i den där hasen?

Igår njöt jag av min häst som gjorde övergångar med rymd och takt. I galoppen gjorde hon luftsprång på luftsprång och fast hon egentligen inte får så kunde jag inte göra så mycket annat än att skratta åt hennes glädje.

Tänk om det var sista gången vi red tillsammans?

* * *

Jag gjorde inte bra ifrån mig i morse. Jag har visst tappat min förmåga att improvisera framför publik. Jag blir nervös igen. Trasslar in mig i orden. Oproffsigt. Måste ta tag i det.

Seminariet blev dock lyckat, min oförmåga till trots. Tur att jag inte tappat förmågan att anlita skickliga personer i alla fall.

* * *

Drömde en Tarantinodröm. Även i drömmen visste jag att det var en Tarantinodröm. Vi rånade och blev övermodiga. Kollega fångade gäddor med händerna i en djup men liten damm. Människor blev dödade.

Låg mellan vakenhet och sömn och bestämde mig för att inte drömma klart. Som att jag visste vad som skulle hända.

* * *

Nu packar jag ihop och åker iväg. Undrar vilken människa som kommer att komma hem ikväll.

No comments yet

Kommentera

