Skip to content

Ägglös middag.

16 oktober 2009

Det var inte sista ridturen igår. Moas gaffelband är nästan bra. Inte helt, men nästan. Hasen som jag faktiskt legat sömnlös över föranledde bara ett halvt ryck på axeln från veterinären. Inget att bekymra sig över. Jag ska försöka låta bli.

* * *

Huvudvärk har smugit sig in bakom pannan. Jag välkomnar den, det är oro som släpper.

* * *

Jag har precis knäckt tre råa ägg på köksbordet. köksbordet. Jag skulle bara försöka lägga två av dem i en kastrull för att koka. Slappa, trötta handleder, klumpig kropp. Det får bli en ägglös middag.

* * *

Måste fundera vidare kring impulskontroll.

2 kommentarer leave one →
  1. 18 oktober 2009 8:22

    Jag har redan lipat lite gläjdetårar över Sknorpis veterinärbesök. Och nu sitter jag lycklig, på 50 (?) mils avstånd och glädjer mig. Söndagmorgonen strålar utanför fönstret och det svirrar i magen när jag tänker på hur du måste ha känt när veterinären tyckte att ”det var väl inget”.

    • 18 oktober 2009 17:52

      ”Det var väl inget..” Undergörande och förlösande ord! 🙂

Kommentera

