Skip to content

Impulsens seger.

15 oktober 2009

Impulsen har segrat igen. Den här gången utan att ens bli svettig.

Lunchkaffe med kollega. Klarade mig förbi Vila. Släppte väl garden när vi råkade glida in på HM. Jag handlar aldrig på HM, så jag var väl inte så orolig över att jag skulle göra det idag heller.

Men plötsligt står jag där med en stickad klänning och två tröjor. Känner att jag är måttlig när jag hänger tillbaka ena tröjan innan jag beger mig till kassan. Inte ens när mitt mastercard protesterar och berättar att det saknas pengar på kontot hejdar jag mig. Tar istället hämningslöst fram kreditkortet.

Impulsen har ingen värdig motståndare i mig. Så här läggs inga pengar på hög.

No comments yet

Kommentera

