Skip to content

En hög med pengar.

15 oktober 2009

Det där med att få pengar att växa och bli mer pengar… Det stör mig genuint i själen att det inte verkar gå att spara pengar utan att riskera att göra det på andras bekostnad.

Om jag vill placera mina pyttelilla hög med pengar någonstans som inte har med tobaksindustri, porr, miljöförstöring eller i företag som har dåliga arbetsförhållanden för sina anställda – hur gör jag då? Syr in dem i madrassen?

* * *

Ibland tror jag att jag klarar mig på 6 timmars nattsömn. Varför skulle jag inte kunna göra det?

* * *

Kalla solstrålar letar sig in genom lövverket utanför mitt kontorsfönster. Lönnlöven är nästan genomskinliga och självlysande i gult och grönt. Mitt på min fönsterruta har en jättestor fågelbajs runnit.

Det här blir nog en bra dag.

No comments yet

Kommentera

